Музичний керiвник Горкава Катерина Володимирiвна (магiстр)

 

У 2000 роцi закiнчила Вище музичне училище iм Р. М. Глiера (бакалавр)

У 2006 роцi закiнчила ДАККIМ(магiстр)

Спецiалiст I категорii

Педагогiчний стаж : 10 рокiв

 

Музичне виховання у дошкільному закладі

    Вплив музики на емоційний,творчий,психічний розвиток дитини безперечний. Музика здатна викликати у малюка шквал почуттів і переживань. Вже в перші місяці дитина прислухається до мелодійних та заколисуючих звуків колискової,жваво реагує на танцювальну музику, зупиняє погляд на музичному інструменті, що звучить. Музичні здібності у дітей проявляються дуже рано. Музика постійно викликає в дитини посмішку, рух, вона вся ніби перетворюється та пожвавлюється. З віком емоційний відгук дитини на музику носить більш визначений характер.

     Педагогічний процес  з музичного виховання в дошкільному закладі зорієнтований на виховання в дітей художніх потреб, інтересу до прекрасного в природі, в найближчому оточенні, у повсякденному побуті, що викликає у дітей різного віку емоційні відчуття. Музика є обов'язковою під час проведення розваг, спортивних свят, ранкової гімнастики тощо. Музичний розвиток, виховання здійснюється за розділами: співи, слухання музики, музично-ритмічні рухи, танці. У процесі музичного виховання діти ознайомлюються з різними музичними творами, набувають певні знання, виробляють уміння й навички слухання музики, співу, музично-ритмічних рухів. У результаті ознайомлення дітей зі світом краси й гармонії, світом мистецтва пробуджується їх бажання займатися різними видами художньо-естетичної діяльності. 

    Робота з музичного виховання в дитячому садочку розпочинається ще у ранньому віці. На всіх етапах шляху тривалістю в шість років дітки систематично, послідовно займаються всіма видами музичної діяльності. Вчаться слухати музику, співати, танцювати, грати на музичних інструментах, виконувати ролі у театралізованих виставах. В процесі розучування, співу в дітей розвивається пам’ять, міцніють голосові зв’язки, уміння правильно дихати. Йде постійна робота над дикцією. Дитина вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно, ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції, запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю. Танцювати дуже корисно для здоров’я. У дитини розвивається правильна постава, - надалі вона  почувається  впевнено в будь-якій ситуації. Також прищеплюємо любов до класичної музики, розширюємо кругозір. При систематичному слуханні музики у дітей виробляється посидючість, увага - це вже підготовка до школи та подальшого життя. Музика – є одним із засобів виховання, але коли вона усвідомлено сприймається дитиною. Людина, якій в дитинстві розкрили вікно в світ прекрасного, вміє повніше і радісніше сприймати життя, бачити світ багатосторонньо. І ми, дорослі, допомагаємо дітям побачити красу в природі, в праці, вчимо хвилюватися і радіти. Кожному з батьків потрібно пам’ятати, що дітей несприйнятливих до музики немає. Навчаючи музиці, ми впливаємо на загальний розвиток і духовний світ дитини. Заняття музикою впливають на інтелектуальний розвиток і емоційне самопочуття дитини. Прискорюється ріст клітин, що відповідають за інтелект людини. Під дією музики активізуються енергетичні процеси організму, спрямовані на фізичне оздоровлення. Тому на музичних заняттях  ретельно відбирається музичний матеріал. Розвиток музикальності у кожної дитини індивідуальний, тому не потрібно засмучуватися, якщо у малюка не відразу виходить співати і танцювати, для цього потрібен час.

     На музичних заняттях  велика увага приділяється такому інструменту як – голос. Саме голос здатний стати основою музичної культури людини в майбутньо Навчаючи співу, враховуються фізіологічні особливості дитини, методика роботи над диханням, темпом, дикцією. Пісенний і танцювальний репертуар підбирається відповідно до вікової групи. Навчання передбачає індивідуальний підхід і знання фізіології кожного віку. На музичних заняттях діти навчаються співати пісні, слухати музику різних жанрів, правильно, красиво і естетично рухатися

 

Основні напрями та форми роботи

 

* Музикотерапія.

* Пісенна діяльність.(робота з мікрофоном)

* Музично-дидактичні ігри.

* Танці, танцювальні мініатюри.

* Театралізована діяльність, драматизація, інсценування.

* Оркестрова діяльність.

* Хореографія.

* Гра на традиційних та нетрадиційних музичних інструментах.

* Психо-емоційне розвантаження на основі класичної музики.

Це цікаво знати!

Бережімо слух дітей

Наша слухова система пристосована до сприйняття здебільшого тихиз звуків і звуків середньої інтенсивності.

Вчені встановили,що після години шумової дії силою 60дБ навіть дорослому потрібно 45хв відпочинку.Тривала дія звуків потужністю,що перевищує 65дБ,призводить до часткової або повної втрати слуху.Больовий поріг коливається в межах 100-120дБ,але й менша гудчність шкодить організму

Порівняйте:

60-70дБ-голосне мовлення ,шум вулиці.

80-90дБ-Звуки міської магістралі в годину півк.крик людини

100-120дБ-музичний плеєр,шум авіаційних двигунів,музика дисткотеки,шум метро.